יהונתן 33, גדרה 050-6488810
סוזנה – מרכז נשים ומחול
  • מרכז נשים ומחול
    • אודות המרכז
    • נהלים ועלויות
    • לקוחות ממליצות
  • צוות מורים
  • בי"ס למחול מזרחי
    • מחול מזרחי
    • להקת משאללה
    • סדנאות מחול מזרחי
    • לתלמידות בלבד
    • מאמרים
  • מערכת שעות
  • גלריה
  • בלוג
  • צרי קשר
  • מרכז נשים ומחול
    • אודות המרכז
    • נהלים ועלויות
    • לקוחות ממליצות
  • צוות מורים
  • בי"ס למחול מזרחי
    • מחול מזרחי
    • להקת משאללה
    • סדנאות מחול מזרחי
    • לתלמידות בלבד
    • מאמרים
  • מערכת שעות
  • גלריה
  • בלוג
  • צרי קשר
אביזרים במחול המזרחי
ראשי » הבלוג » מחול מזרחי » אביזרים במחול המזרחי
10 במרץ 2015 5:26 pm אין תגובות סוזנה שפריר

אביזרים מגוונים את המחול, מוסיפים להופעה ומושכים את תשומת לב הקהל. 

מצילתיים לאצבעות

בטורקית – זיל, בערבית – סאגאת ,Cymbals– לועזית.
במקורם כלים קדושים, דתיים, כיום רק רקדנים המיומנים בנגינה ב"מצילתיים" יופיעו עימם.

מקל

ריקוד המקל נקרא בערבית רקס אל אסייה"Raks al assaya".
באזור הסעיד (דרום מצרים), גברים מתאמנים באמנות לחימה הקרויה – תח'תיב "Tahtiyb" המשלב קרב מקלות.
התח'תיב עורר השראה בנשים ליצור ריקוד מקל משלהן, המהווה פרודיה לריקוד הגברים.
תנועות הנשים בריקוד המקל הן פלרטטניות, נשיות ושובבות.

oriental-dance-accessories

צעיף

הצעיף מוסיף למחול מגע של אלגנטיות. שני סגנונות שונים של ריקוד עם צעיף קיימים כיום:

הסגנון שהתפתח במצרים – בו הרקדנית נכנסת כשהיא אוחזת את הצעיף בשתי ידיה, מסתובבת ורוקדת עימו. לאחר מספר דקות היא שומטת אותו מידיה ומסיימת את הריקוד בלעדיו.

הסגנון האמריקאי – בו הרקדנית נכנסת עם הצעיף כשהוא אחוז בחליפתה ומכסה בעיקר את פלג גופה העליון.

במהלך שיר הפתיחה, הצעיף תפוס בבגד וכאשר הריקוד מתקרב לסופו, הרקדנית מתחילה את שלב הצעיף בריקוד. התנועות משלבות לעיתים הסתרת החלק התחתון של הפנים, החזקת הצעיף מאחור כמסגרת לתנועות גליות ולקראת סוף הריקוד, "נפרדת" הרקדנית מהצעיף.

במצרים, רעיון השימוש בצעיף הבד על הבמה, פרץ והפך פופולארי על ידי הרקדנית סאמיה גאמאל.

חרב

ריקוד החרב כולל הנחת חרב על הראש, כתפיים או מותן, במהלך הריקוד, תוך כדי שמירה על שיווי משקל.

נרות

ריקוד הנרות מהפנט את הקהל ביופיו המאיר, הצלליות של הלהבות מוסיפות מיסתוריות ודרמה להופעה.
הריקוד עם "נברשת" הנרות, שנקרא "Raks al Chamadan", הפך במצרים לחלק מסורתי בחגיגות החתונה.

 תוף מרים

רקדניות במזרח התיכון אינן מופיעות עם תוף מרים, מקובל שעל התוף ינגן אחד מנגני התזמורת המלווה.

רקדניות רבות בצפון אמריקה, משלבות תוף זה בהופעותיהן לצורך גיוון, בעיקר בהופעה של להקת רקדניות.

 

שיתוף
  • Facebook
  • Google
  • Pinterest
  • Twitter
  • אימייל
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

פוסטים אחרונים
  • מחול מזרחי – ריקודי בטן בגדרה (מתוך כתבה בעיתון)
  • מחול מזרחי – כדאי לדעת
  • מה מבדיל את המחול המזרחי מכל ריקוד אחר?
  • התפתחות המחול המזרחי
  • סגנונות המחול המזרחי
  • מה בין ריקודי בטן לכושר גופני?
  • הכשרת מדריכות למחול מזרחי ?
  • אביזרים במחול המזרחי
  • מחול מזרחי או ריקודי בטן?
פוסטים אחרונים
  • מחול מזרחי – ריקודי בטן בגדרה (מתוך כתבה בעיתון)
  • מחול מזרחי – כדאי לדעת
  • מה מבדיל את המחול המזרחי מכל ריקוד אחר?
  • התפתחות המחול המזרחי
  • סגנונות המחול המזרחי
  • מה בין ריקודי בטן לכושר גופני?
  • הכשרת מדריכות למחול מזרחי ?
  • אביזרים במחול המזרחי
  • מחול מזרחי או ריקודי בטן?
כל הזכויות שמורות לסוזנה שפריר - 2015© | האתר הוקם על ידי: WiseWay®
גלילה לראש העמוד
loading ביטול
ההודעה לא נשלחה - יש לבדוק את כתובת האימייל שוב!
בדיקת אימייל נכשלה, יש לנסות שוב
מצטערים, האתר שלך אינו מאפשר שיתוף תוכן באמצעות האימייל